Fælleslogo

Troldemarken i Sommersted

Troldemarken er en 0-6 års institution med både vuggestue og børnehave placeret i Sommersted. Vi er normeret til 15 vuggestuebørn og 40 børnehavebørn.

Huset er opdelt i mindre børnegrupper efter alder. I vuggestuen hedder de Troldepus og i børnehaven hedder de faste grupper Bjergtrolde, Skovtrolde og Havtrolde. Der er faste voksne tilknyttet hver gruppe. Som udgangspunkt følger de i børnehaven barnet fra starten og indtil overgangen til skolen. Der er et tæt samarbejde mellem vuggestue og børnehave, og vi både åbner og lukker sammen, så her altid er kendte voksne. Vi har et tæt samarbejde mellem pædagoger og forældre, så vi i fælleskab kan skabe de bedste betingelser for børnenes udvikling og trivsel.

Vi bruger gerne lokalområdet og besøger gerne forskellige steder i byen. Vi værdsætter og dyrker det tætte samarbejde med skolen. Den ældste børnegruppe i børnehaven har et fast lokale på skolen, som de ofte benytter i overgangen til skolen.

Vi samarbejder desuden med plejehjemmet i forbindelse med forskellige aktiviteter hen over året.

Du finder vej til Troldemarken HER

Troldemarken